Appointment Dengan Doktor

12 Aug 2009 - FBC @ 10:00 hrs

24 Aug 2009 - 4th Chemoterapy @ 09:00 hrs

Saturday, October 18, 2008

3rd week of October


> Dalam Kenangan 2
Tempat jatuh lagi dikenang, inikan pulak tempat tak jatuh... yer tak? Macam tu hakikatnya memory.. Lagi pahit, lagi segar dalam ingatan... So dalam hayat aku, saat itulah yang sentiasa aku ingat....eh apa ni? Melalut dah ni.. kliklah untuk proceed baca...



__________________________________________________________________


> Cerita-Ceriti 4: Kereta Aku
Ruangan cerita-ceriti kali ini aku nak berkongsi cerita tentang kereta aku. Untuk menyenangkan aku pergi kerja, balik kerja dan ronda-ronda, kanalah aku memiliki sebuah kereta. Hehehe bukan aku beli...tapi sewa daaa. ..(Baca Selanjutnya)




___________________________________________________________________


> Makan Besar
Sempena menyambut/merayakan kemenangan Radwa 3 dalam perlawanan vollyball tempohari, kami telah mengadakan 'party' makan-makan. Ini merupakan kali ke-2 kami mengadakan party sedemikian.... dan masih merancang untuk melakukannya 2 atau 3 kali lagi. Kerana baki duit hadiah tersebut masih banyak.... (Baca Selanjutnya)





___________________________________________________________________


> Cerita-Ceriti 3: Cerita Makan
Kali ni aku nak kongsi cerita tentang hidangan makanan tengahari aku di sini. Dimulakan dengan tempat makan iaitu kantin, disini terdapat 2 kantin (yang aku tahu ler) iaitu yang paling dekat ialah di PMC, dan yang jauhnya pulak ialah di Ibnu Rushd. (Baca Selanjutnya)



___________________________________________________________________


> Juara Beach Vollyball
Seperti yang telah diduga, akhirnya menjadi kenyataan apabila team Radwa 3 muncul bergaya sebagai juara vollyball pantai di malam majlis aidilfitri anjuran malaysianyabu dengan mengalahkan team consulat di perlawanan akhir, lalu membawa pulang cash SR 1000...(Baca Selanjutnya). Ada eccess ke movie di youtube!!!



___________________________________________________________________


> Sambutan Aidilfitri Malaysianyanbu di Dolphin Resort
Semalam, seperti yang telah dirancang, telah berlangsung majlis sambutan aidilfitri oleh Malaysianyanbu yang telah diadakan di Dolphin Beach Resort. Majlis tersebut telah dijalankan dengan jayanya, walaupun pada peringkat kutip duit untuk menyertainya telah banyak menimbulkan kontroversi dikalangan kami... (Baca Selanjutnya)


------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments:

Links to My Slide Picture and MOV

Untuk tidak memberatkan blog ini, semua slide boleh di'exses' melalui links di sini. Sila klik tajuk yang berkenaan.

> Kembara Madinah - Main Pasir (MOV)

> Kembara Madinah - Badar Battlefield (MOV 1) (MOV 2)

> Kembara Madinah - Uhud Battlefield (MOV)

> Kembara Madinah - Kebun Kurma

> Kembara Madinah - Mesjid Quba' (MOV)

> Kembara Madinah - Ladang Unta (MOV)

> Mesjid Nabawi As-Sareef (MOV 1) (MOV 2)
Bismillahirrohmaanirrohim

Ya Allah, Tunjukilah Kami jalan Yang lurus.
Iaitu jalan orang-orang Yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang Yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang Yang sesat.

WASIAT IMAM AL-GHAZALI

3 perkara yang dengannya kita mampu untuk berzuhud:
1. Tidak mengejar kesenangan dunia yang tidak dimiliki.

2. Membahagikan kesenangan dunia yang kita miliki.

3. Tidak mengkehendaki dunia dalam hatinya dan tidak pula mengusahakannya.


" Tiada daya untuk meninggalkan maksiat dan tidak ada kekuatan untuk mengerjakan ketaatan kecuali dengan pertolongan Allah yang Maha Luhur dan Maha Agung"