Appointment Dengan Doktor

12 Aug 2009 - FBC @ 10:00 hrs

24 Aug 2009 - 4th Chemoterapy @ 09:00 hrs

Tuesday, February 26, 2008

Kiamat Sudah Dekat

“MAKLUMAT INI DARI USTAZ HARUN DIN,BELIAU BACAKAN ARTIKEL TTG FAKTA BAHAWA PLANET MARIKH (PLANET TERDEKAT DGN BUMI) TELAH MENGALAMI PUSINGAN TERBALIK PADA BULAN SEPTEMBER LEPAS.INI MENUNJUKKAN BAHAWA PLANET YANG BERHAMPIRAN DENGAN PLANET MARIKH JUGA AKAN MENGALAMI KEJADIAN YANG SAMA.MAKA AKAN TERJADILAH KEJADIAN MATAHARI AKAN TIMBUL DARI ARAH BARAT YANG JUGA MERUPAKAN TANDA-TANDA BESAR KIAMAT .PADA MASA ITU JUGALAH PINTU TAUBAT AKAN DI TUTUP.KATA PARA ASTRONOMI PLANET,BUMI HANYA TUNGGU MASA SAJA.MAKLUMAT INI TIDAK DIDEDAHKAN SECARA MELUAS DAN TELAH DI HENTIKAN PENYEBARANNYA OLEH 'NASA' KERANA IA MENGUNGTUNGKAN UMMAT ISLAM.AMBILLAH PERHATIAN!”

Salam...

Aku rasa semua manusia sudah tahu akan hampirnya hari kiamat yang banyak dikhabarkan melalui firman-firman Allah SWT juga yang dikhabarkan melalui rasulnya, Nabi Muhammad SAW. Natijahnya, kelahiran baginda Rasulullah itu sendiri merupakan tanda akhir zaman. Lalu kita pun tertunggu-tunggu kedatangannya. Pokoknya ianya PASTI berlaku. Jadi apa respon kita? Adakah kita sekadar tahu lalu tidak mengambil tindakan untuk bersedia menghadapi hari BESAR tersebut?

Pada satu hari nabi didatangi seorang lelaki lalu bertanya:
"Ya Rasulullah.. bila kiamat?" Kemudian nabi tanya dia balik: " Apa persediaanmu untuk menghadapinya? " Dia jawap: " Sesungguhnya amalan aku sedikit ya Rasulullah... tapi aku mencintaimu ya Rasululluh" Nabi SAW jawap: "Kamu akan dibangkitkan bersama dengan orang yang kamu cintai"

Jadi sebagaimana nabi SAW tanya pada lelaki tersebut, macam tu lah kita kena tanya pada diri kita. Apa persiapan kita? Bukan sekadar tahu.. tapi tak buat persediaan pun! Rugilah kita kalau dah tahu, tapi tak nak bersedia. Tapi kalau hal keduniaan, jauh2 hari kita dah sedia. Contohnya, anak kita nak UPSR darjah 6 nanti, tapi darjah 1 lagi kita dah antar dia tution. Sedangkan kiamat tu anytime... langsung kita tak bersedia. Malangnya kita..

Kemudian nabi kata, kita ni akan dibangkitkan bersama orang yang kita cintai. Siapa orang yang kita jadikan ikutan kita? Artis? Pemain bola? Atau orang2 soleh? Para nabi? Pilihlah dengan siapa kita nak dibangkitkan nanti. Sesungguhnya bila kita cintai artis, kita suka pada hiburan lalu kita tak suka pada ilmu. Bila kita suka orang soleh, para nabi, maka kita akan benci pelaku-pelaku maksiat, orang fasik, munafik.

Ketahuilah.. sebaik2 perkataan ialah kallamullah. Sebaik2 ikutan ialah nabi Muhammad SAW. Maka cintailah Allah dengan taat perintahNya dan jauhi laranganNya. Cintailan nabi dengan memegang sunnahnya.

Wallahu Aklam.
Berpesan-pesanlah kita dengan haq.

No comments:

Links to My Slide Picture and MOV

Untuk tidak memberatkan blog ini, semua slide boleh di'exses' melalui links di sini. Sila klik tajuk yang berkenaan.

> Kembara Madinah - Main Pasir (MOV)

> Kembara Madinah - Badar Battlefield (MOV 1) (MOV 2)

> Kembara Madinah - Uhud Battlefield (MOV)

> Kembara Madinah - Kebun Kurma

> Kembara Madinah - Mesjid Quba' (MOV)

> Kembara Madinah - Ladang Unta (MOV)

> Mesjid Nabawi As-Sareef (MOV 1) (MOV 2)
Bismillahirrohmaanirrohim

Ya Allah, Tunjukilah Kami jalan Yang lurus.
Iaitu jalan orang-orang Yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang Yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang Yang sesat.

WASIAT IMAM AL-GHAZALI

3 perkara yang dengannya kita mampu untuk berzuhud:
1. Tidak mengejar kesenangan dunia yang tidak dimiliki.

2. Membahagikan kesenangan dunia yang kita miliki.

3. Tidak mengkehendaki dunia dalam hatinya dan tidak pula mengusahakannya.


" Tiada daya untuk meninggalkan maksiat dan tidak ada kekuatan untuk mengerjakan ketaatan kecuali dengan pertolongan Allah yang Maha Luhur dan Maha Agung"