Appointment Dengan Doktor

12 Aug 2009 - FBC @ 10:00 hrs

24 Aug 2009 - 4th Chemoterapy @ 09:00 hrs

Friday, February 29, 2008

MENOLAK HUDUD, BERMUSUH DENGAN ALLAH

Bismi Allah

Assalamualaikum

Sesungguhnya Allah telah memuliakan manusia berbanding makhlukNya yang lain dengan perlantikannya sebagai khalifah dimuka bumi ini. Selain kemudahan menggunakan pelbagai kenderaan di darat dan di laut juga rezeki dari benda yang baik-baik. Semuanya dirakamkan Allah di dalam al-Quran diperbagai tempat.

Namun manusia diamanahkan oleh Allah akan tugas-tugas yang perlu dilaksanakan bagi merealisasikan penghormatan sebagai makhluk yang dimuliakan justeru sebagai khalifah yang memakmurkan mukabumi ini.

Uuntuk itu, kepentingan keperluan asasi manusia perlu dijaga dan dipelihara dengan baik daripada anasir-anasir yang merosakkannya. 5 keperluan asasi tersebut:


1 Agama
2 Nyawa
3 Akal
4 Keturunan
5 Harta

Maka agama islam didatangkan untuk memelihara 5 elemen tersebut dengan mengariskan pelbagai undang-undang. Termasuk dalam undan-undang ini ialah HUDUD dan TA`ZIR keatas sesiapa sahaja yang cuba menggugat 5 elemen tersebut.

Perlaksanaannya menjamin kebahagiaan yang manusia impi-impikan. Malangnya manusia yang bernama islam itu sendiri yang berdolak-dalih untuk melaksanakannya. Ia engkar terhadap tuhannya. Malah ada yang mempersendakannya.

Apa itu Hudud?
Hudud adalah hukuman yang telah ditetapkan kadarnya oleh syarak. Ianya tidak boleh ditambah atau dikurangkan. Hudud dikenakan keatas 6 jenis jenayah iaitu:

1. Zina
2. Tuduhan Zina
3. Mencuri
4. Minum minuman memabukan
5. Merompak (hirabah)
6. Murtad

Yang aku pelik sangat ialah kenapa orang islam di sini khususnya takut sangat untuk melaksanakan Perundangan Islam keseluruhannya? Bila mencuri, potong tangan, dikata `negara akan kehilangan seorang tenaga kerja`. Dia mempertahankan penjenayah lebih daripada 5 elemen tadi… kan pelik tuuuu. Pulak tu perkataan bodoh tersebut keluar dari mulut orang yang tahu agama.

Perhatikan amaran-amaran dari hadis-hadis Nabi SAW:
Riwayat Abu Daud dan Tharoni, daripada Ibnu Umar Nabi SAW bersabda, `Sekiranya ada orang yang menghalang daripada dijalankan hudud Allah, maka dia berperang dengan Allah, bermusuh dengan Allah`.

`Akan kamu lalui satu zaman yang mana kamu mengenali pemimpin kamu dan kamu kena lawan mereka. Sesiapa yang membenci golongan tersebut, ia selamat. Sesiapa yang lawan golongan engkar ini, maka ia lebih selamat. Sesiapa yang redha, jadi pengikut, penyokong kepada pemimpin ini, kamu tidak akan selamat'.

Maka marilah kita membenci dan melawan sesiapa yang menjadi musuh Allah ini. Buktikan kebencian kita secara baik dengan memilih calon-calon yang memperjuangkan islam yang sebenarnya iaitu mereka yang bersungguh-sungguh hendak perjalankan undang-undang Allah di tanah air kita ini, pada pilihanraya 2008 ini. InsyAllah.

Wassalam.

Penamaan calon Kawasan Pasir Gudang. Pak Sayed lagi...

No comments:

Links to My Slide Picture and MOV

Untuk tidak memberatkan blog ini, semua slide boleh di'exses' melalui links di sini. Sila klik tajuk yang berkenaan.

> Kembara Madinah - Main Pasir (MOV)

> Kembara Madinah - Badar Battlefield (MOV 1) (MOV 2)

> Kembara Madinah - Uhud Battlefield (MOV)

> Kembara Madinah - Kebun Kurma

> Kembara Madinah - Mesjid Quba' (MOV)

> Kembara Madinah - Ladang Unta (MOV)

> Mesjid Nabawi As-Sareef (MOV 1) (MOV 2)
Bismillahirrohmaanirrohim

Ya Allah, Tunjukilah Kami jalan Yang lurus.
Iaitu jalan orang-orang Yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang Yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang Yang sesat.

WASIAT IMAM AL-GHAZALI

3 perkara yang dengannya kita mampu untuk berzuhud:
1. Tidak mengejar kesenangan dunia yang tidak dimiliki.

2. Membahagikan kesenangan dunia yang kita miliki.

3. Tidak mengkehendaki dunia dalam hatinya dan tidak pula mengusahakannya.


" Tiada daya untuk meninggalkan maksiat dan tidak ada kekuatan untuk mengerjakan ketaatan kecuali dengan pertolongan Allah yang Maha Luhur dan Maha Agung"