Appointment Dengan Doktor

12 Aug 2009 - FBC @ 10:00 hrs

24 Aug 2009 - 4th Chemoterapy @ 09:00 hrs

Wednesday, August 12, 2009

Blood check dan MyVi SE

Bismi Allah.

Tadi, aku selesai buat blood check. Alhamdulillah resultnya.. getting better. Highlighted composition cuma tinggal 4 jer. Kalau dulu... melambak yang di'highlighte'kan. Olehkerana semuanya okey...aku pun terus ler rayau-rayau kat zon bebas cukai. Saja jer jalan-jalan cari makan.

Gambar: Tu dia...aku siap dengan 'mask'.

Semenjak hari-hari ada kematian pasal H1N1 ni.. kenalah aku ambik langkah berhati-hati. Maklumlah antibodi aku tengah tak kuat nak melawan penyakit berjangkit nih... So, kenalah pakai face mask bila berada di kawasan yang agak sesak. Tadi di hospital pun, semua orang kena check suhu badan sebelum masuk ke kawasan hospital. Emm takut jugak yer tak?

Gambar: Sementara menunggu result darah... Lebih kurang 30 hingga 40 minit.

Melawat Perodua Tmn Perling.
Selesai aku rayau the zon... aku pun pergilah ke Perodua. Saja nak cari kereta baru. Kereta yang murah. Dah tak mampu nak bayar vios dah. So, for info... memang aku dah jual dah vios tu. Upacara handing overnya akan berlaku pada hari Isnin ini. Dah ada buyer dah.... Biasalah nak reduce expenses... gaji dah tak dak...kos rawatan aku mahal. So, aku need more money. Maka terpaksalah back off dulu sampai kesihatan aku kembali seperti sedia kala.
Gambar: MyVi SE jadi pilihan. Cun! 52K lebih kurang. Pearl white...
Finally MyVi yang terkenan dihati... Haa ni monthly below RM300. Ni, kalau aku dah tak de pun..insyaAllah bini aku mampu bayar. Berbanding vios yang monthlynya RM9++. Emm banyak lagi yang aku tengah berkira-kira untuk reduce expenses ni.

Gambar: Pandangan bontot MyVi...
Oklah stakat ni dulu untuk kali ini... Kepada kawan-kawan di Yanbu, aku rindu kalian!!!! Dah teringin nak pekena Laham Mandy nih... Kepada kawan-kawan DKK 8891... aku tunggu kedatangan rombongan kalian pada Ahad ini. Emmm suspen jugak nak bersua kawan-kawan yang sudah 20 tahun tak jumpa....
Sekian Wassalam.
>>

1 comment:

Anonymous said...

salam..selama guna myvi Se pearl white ni oke tak...seat kulit ke..saya baru je order kete ni...

Links to My Slide Picture and MOV

Untuk tidak memberatkan blog ini, semua slide boleh di'exses' melalui links di sini. Sila klik tajuk yang berkenaan.

> Kembara Madinah - Main Pasir (MOV)

> Kembara Madinah - Badar Battlefield (MOV 1) (MOV 2)

> Kembara Madinah - Uhud Battlefield (MOV)

> Kembara Madinah - Kebun Kurma

> Kembara Madinah - Mesjid Quba' (MOV)

> Kembara Madinah - Ladang Unta (MOV)

> Mesjid Nabawi As-Sareef (MOV 1) (MOV 2)
Bismillahirrohmaanirrohim

Ya Allah, Tunjukilah Kami jalan Yang lurus.
Iaitu jalan orang-orang Yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang Yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang Yang sesat.

WASIAT IMAM AL-GHAZALI

3 perkara yang dengannya kita mampu untuk berzuhud:
1. Tidak mengejar kesenangan dunia yang tidak dimiliki.

2. Membahagikan kesenangan dunia yang kita miliki.

3. Tidak mengkehendaki dunia dalam hatinya dan tidak pula mengusahakannya.


" Tiada daya untuk meninggalkan maksiat dan tidak ada kekuatan untuk mengerjakan ketaatan kecuali dengan pertolongan Allah yang Maha Luhur dan Maha Agung"