Appointment Dengan Doktor

12 Aug 2009 - FBC @ 10:00 hrs

24 Aug 2009 - 4th Chemoterapy @ 09:00 hrs

Tuesday, August 25, 2009

CT Scan dan 4th Chemotherapy

BismiAllah.

Diam tak diam dah lama juga aku tak update blog ni. Bukan pasal apa...kebelakangan ni aku agak tidak berapa sihat. Dilanda mual, loya dan akhirnya muntah-muntah. So badan aku jadi tersanagt lemah. Hari ini (25 Aug 09), selepas complete 4ty chemotherapy...alhamdulillah agak bermaya sikit.

So semalam, 24 Aug aku telah menjalani ujian CT scan untuk memantau progress chemo yang sedang aku jalani. Lama juga baru nak siap... Jenuh menunggu. Setelah mendapat keputusan scan tu Dr Radzi membuat kesimpulan bahawa rawatan yang sedang aku jalani tu...memang bersesuaian. Dari scan tu, lebih kurang 50 - 60% sel kanser tu dah tak kelihatan...kira macam hilanglah kot. Alhamdulillah... dia kata insyaAllah aku boleh baik.

So, aku meneruskan chemotherapy yang pada 25 Aug tadi. Semuanya ok. Alhamdulillah..cuma cost kali ni agak mahal kerana termasuk dengan cost CT scan tu. Insurance (bini aku punya) pun dah menghampiri limit. Tengoklah macammana pulak lepas ni. Kemungkinan akan berpindah ke HSI, kerana lebih murah sikit...(tapi sebenarnya tak sama dose dengan yang aku buat sekarang ni). Pasal kalau nak yang 2 or 3 ribu punya kos pun JSH ada buat. Tapi Dr cakap, kesannya slow sikit....so kena buat banyak cycle pulak. Campur tolak...sama jugak! Emmm tengok ajelah macamana....

Gambar: Di bilik CT scan. Suspen jugak beb. Kene cucuk jarum kat tangan tu yang tak best tu. Tapi aweklah yang cucuk..

Cerita VIOS dan MyVi
Pada 17 Aug yang lalu, berlakulah acara penyerahan kereta Vios aku pada tokey kedai kat Tampoi... emm sedih jugak. Vios aku tu laku RM 51000 jer. So, dapatlah sikit cash untuk aku dumpkan pada MyVi. Nasib baik Vios aku tu laku..masih ada harga... kalau macam kereta KIA, Citra... jawab bagi kat kedai saja-saja..

Gambar: Pose Vios aku yang terakhir di depan rumah aku. Tulah dia muka cina yang beli kereta aku..

Gambar: Hilang JHN 4900...datang JLT 4900... Emm best jugak beb bawak MyVi ni.

Tadi 25 Aug, kereta MyVi aku dah siap. Ready to drive. Aku pun pergi lah ambiknya di Tmn Perling. Emm lagi syok bawak MyVi ni.. dia pakai timing chain jugak, ada overdrive, radio ada bluetooth, RM 60 dah full tank. Brek dia aje yang agak kureng...tapi boleh adjust kot. Apa-apa hal aku punya monthly expenses dah kurang banyak. Itulah matlamatnya...

Oklah setakat sini dulu untuk kali ini. Sekian wassalam.

JMD@tmnscientex.PG

3 comments:

ASYIQ said...

Salam...

Membaca cerita2 di sini mengingatkan saya kepada abang ipar saya yang juga sakit seperti saudara.

Perlu kuat semangat...tabahkan hati, dekatkan diri dgn Allah. Allah Maha Memahami...

Anonymous said...

>>Hilang JHN 4900...datang JLT 4900.

=>Berjiran lar kiter...... kawan punyer JLT 53..... ada kenal?? hihihihi..

STR

Anonymous said...

Walangkopo,
Tabahkan hati.. semuanya ada hikmah..

Links to My Slide Picture and MOV

Untuk tidak memberatkan blog ini, semua slide boleh di'exses' melalui links di sini. Sila klik tajuk yang berkenaan.

> Kembara Madinah - Main Pasir (MOV)

> Kembara Madinah - Badar Battlefield (MOV 1) (MOV 2)

> Kembara Madinah - Uhud Battlefield (MOV)

> Kembara Madinah - Kebun Kurma

> Kembara Madinah - Mesjid Quba' (MOV)

> Kembara Madinah - Ladang Unta (MOV)

> Mesjid Nabawi As-Sareef (MOV 1) (MOV 2)
Bismillahirrohmaanirrohim

Ya Allah, Tunjukilah Kami jalan Yang lurus.
Iaitu jalan orang-orang Yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang Yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang Yang sesat.

WASIAT IMAM AL-GHAZALI

3 perkara yang dengannya kita mampu untuk berzuhud:
1. Tidak mengejar kesenangan dunia yang tidak dimiliki.

2. Membahagikan kesenangan dunia yang kita miliki.

3. Tidak mengkehendaki dunia dalam hatinya dan tidak pula mengusahakannya.


" Tiada daya untuk meninggalkan maksiat dan tidak ada kekuatan untuk mengerjakan ketaatan kecuali dengan pertolongan Allah yang Maha Luhur dan Maha Agung"