Appointment Dengan Doktor

12 Aug 2009 - FBC @ 10:00 hrs

24 Aug 2009 - 4th Chemoterapy @ 09:00 hrs

Thursday, September 17, 2009

SELAMAT HARI RAYA, Eid Mubarak

Bismi Allah.
Assalamualaikum. Diam tak diam, dah tinggal 2 hari saja kita akan berpuasa dan terus meninggalkan bulan yang penuh keberkatan ini. Macamana dengan prestasi puasa, terawih dan lain-lain ibadah pada tahun ini? Adakah semakin baik dari yang lepas-lepas?

Baiklah, bercerita tentang aku pulak, selepas 4th kemo tempohari, keadaan aku agak tak menentu. Yang paling ketara aku cepat rasa mengah-mengah. So, kerananya aku tidak dapat bergerak sangat. Pergi toilet pun boleh mengah. Maka aku hentam tidor/baring jer.

Pada 14th Sept lepas aku sepatutnya menjalankan 5th kemo. Olehkerana keadaan aku yang agak lemah, berat yang semakin turun (skrg 35kg), aku mintak ditangguhkan sehingga lepas raya nanti. So, aku pun di x-ray. Doktor kata terdapat sedikit air diantara jantung dan paru-paru. Tapi taklah banyak sanyat. Dia bagi antibiotak jer.

Dalam beberapa minggu yang lepas, terdapat ramai sahabat-sahabat yang datang menziarah aku. Aku ucap terima kasih banyak-banyak kerana masih mengingati aku. Antara mereka ialah:
1. Hasruddin Roslani -x-UTM
2. Zabri, Surip, Sahak - x-natoleo
3. Irwan Wira n famly - x-Titan (BASF Kuantan)
4. Wahab Tahir dan Khairuzane - x-TITAN
5. Safawi dari Yanbu (Antar air zam-zam n kurma jer)
6. LOBO n family dari Yanbu.

Lagi sekali ribuan terima kasih pada mereka.

Sekian Wassalam.

JMD

7 comments:

ZAINAL ZAKARIAH said...

Takziah buat keluarga Allahyarham Jais. Semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang beriman. Insya-Allah. AL-FATIHAH.

Anonymous said...

salam takziah..moga2 allah merahmati roh beliau.

Anonymous said...

Salam takziah buat keluarga allahyarham... semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman... InsyaAllah.. Al-fatihah..

Unknown said...

Takziah buat keluarga Allahyarham JMD..mga rohnya di cucuri rahmat..Amin

ummu said...

Takziah buat family walangkopo.
Alfatihah untuk allahyarham Jais.

Anonymous said...

salam takziah..

en_me said...

Innalillah wa-inna ilaihi raji’un – Truly to Allah we belong, and truly to Him shall we return.. alfatiha buat arwah tuan punye blog.. baru terbaca blog ni

Links to My Slide Picture and MOV

Untuk tidak memberatkan blog ini, semua slide boleh di'exses' melalui links di sini. Sila klik tajuk yang berkenaan.

> Kembara Madinah - Main Pasir (MOV)

> Kembara Madinah - Badar Battlefield (MOV 1) (MOV 2)

> Kembara Madinah - Uhud Battlefield (MOV)

> Kembara Madinah - Kebun Kurma

> Kembara Madinah - Mesjid Quba' (MOV)

> Kembara Madinah - Ladang Unta (MOV)

> Mesjid Nabawi As-Sareef (MOV 1) (MOV 2)
Bismillahirrohmaanirrohim

Ya Allah, Tunjukilah Kami jalan Yang lurus.
Iaitu jalan orang-orang Yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang Yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang Yang sesat.

WASIAT IMAM AL-GHAZALI

3 perkara yang dengannya kita mampu untuk berzuhud:
1. Tidak mengejar kesenangan dunia yang tidak dimiliki.

2. Membahagikan kesenangan dunia yang kita miliki.

3. Tidak mengkehendaki dunia dalam hatinya dan tidak pula mengusahakannya.


" Tiada daya untuk meninggalkan maksiat dan tidak ada kekuatan untuk mengerjakan ketaatan kecuali dengan pertolongan Allah yang Maha Luhur dan Maha Agung"