Appointment Dengan Doktor

12 Aug 2009 - FBC @ 10:00 hrs

24 Aug 2009 - 4th Chemoterapy @ 09:00 hrs

Monday, July 20, 2009

Balik Cemplak dan Doa Selamat

Bismi Allah.

Dah lama aku tak balik Chemplak. Semenjak aku masuk wad pada 4 Jun yang lalu... sampailah 18 July lepas..barulah aku menjejakkan kaki ke kampungku. Itu pun kerana aku nak hantar mak aku balik...pasal ada hal. So, kami bertolak jam 3 setengah petang dan tiba di Chemplak lebih kurang jam 6 petang. Aku cuma jadi co-pilot... tu pun tido jer. Orang rumah akulah yang drive.
Gambar: Bersama 4 orang anak aku, Itulah aku sekarang ni...masih belum berisi. Kepala dah botak...

Pada keesokkan harinya bapak aku telah membuat majlis doa selamat dengan menjemput ahli blok 8 dan ahli-ahli mesjid selepas waktu asar. Majlis diketuai oleh Imam Ramlan Tunggal. Oleh kerana majlis tu dibuat secara tiba-tiba, bapak aku sempat menyediakan juadah mee hoon sup dan beberapa jenis kuih muih. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.
Gambar: Hidangan yang disediakan..

Gambar: Antara yang hadir di majlis ringkas tu... Terima kasih bebanyak.
Selesai saja majlis...lebih kurang jam 6 suku, aku pun bertolak balik ke Pagir Gudang... juga orang rumah aku yang pandu.
Sampai sini saja. Sekian Wassalam

2 comments:

Ghazali B Abd Aziz said...

Assalamualaikum Jais;

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul nya ....

Sedih dan pilu melihat keadaan you sekarang nih ...

I senantiasa mendoakan agar Allah mempermudahkan segala galanya buat you ..

And muga Allah memberi kesihatan kepada you ....

Tabahkan hati menghadapi ujian Allah.

JMD said...

Waalaikumsalam Haji..

So far alhamdulillah.. dah boleh makan. Terima kasih pada semua warga malaysianyansab yg sentiasa iringkan doa untuk saya.

Salam.

Links to My Slide Picture and MOV

Untuk tidak memberatkan blog ini, semua slide boleh di'exses' melalui links di sini. Sila klik tajuk yang berkenaan.

> Kembara Madinah - Main Pasir (MOV)

> Kembara Madinah - Badar Battlefield (MOV 1) (MOV 2)

> Kembara Madinah - Uhud Battlefield (MOV)

> Kembara Madinah - Kebun Kurma

> Kembara Madinah - Mesjid Quba' (MOV)

> Kembara Madinah - Ladang Unta (MOV)

> Mesjid Nabawi As-Sareef (MOV 1) (MOV 2)
Bismillahirrohmaanirrohim

Ya Allah, Tunjukilah Kami jalan Yang lurus.
Iaitu jalan orang-orang Yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang Yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang Yang sesat.

WASIAT IMAM AL-GHAZALI

3 perkara yang dengannya kita mampu untuk berzuhud:
1. Tidak mengejar kesenangan dunia yang tidak dimiliki.

2. Membahagikan kesenangan dunia yang kita miliki.

3. Tidak mengkehendaki dunia dalam hatinya dan tidak pula mengusahakannya.


" Tiada daya untuk meninggalkan maksiat dan tidak ada kekuatan untuk mengerjakan ketaatan kecuali dengan pertolongan Allah yang Maha Luhur dan Maha Agung"