Appointment Dengan Doktor

12 Aug 2009 - FBC @ 10:00 hrs

24 Aug 2009 - 4th Chemoterapy @ 09:00 hrs

Thursday, July 16, 2009

Ribuan Terima Kasih Untuk Semua

Bismillah.

Pada Selasa 14 July 2009 yang lepas, aku di serbu oleh sahabat dari team D yang baru balik dari kerja malam... Punya lah ramai sampai jiran Indian kat area rumah aku tu ingat 'jangan-jangan ada kematian'. Yelah jiran-jiran aku tu pun tahu aku tengah macam ni... so, bila pagi-pagi gitu, tiba-tiba ramai orang kat rumah aku... dia pun jadi syak sesuatu. Heheh memang bagus jiran aku tu... perihatin!


Gambar: Tu dia.. hampir 99.99% anggota team D datang pada pagi itu. Terharu....

Haa rombongan tu dikepalai oleh de facto leadernya iaitu En Zulkifli Sarbini. Aku rasa hampir semua anggota team D, hadir. Yang aku tak kenal pun ada (anggota baru). Terima kasih kerana ingatan kalian. Apa taknya... kitaorang dah bersama selama lebih 10 tahun...dah macam adik beradik. Hari ni gaduh..besok baik. Hari ni baik... sok gaduh lagi. Emm macam tulah... bila dah mesra sangat. Senang cerita dah tak kisah dah...

Tak kurang dengan itu... ada pulak ole-ole dari mereka. Emm ribuan terima kasih saja yang dapat aku ucapkan kepada semua warga Titan yang menderma untuk aku ni. Allah jugalah yang membalasnya...insyaAllah.

Gambar: Envelope berisi wang hasil kutipan derma dari warga Titan. Terima kasih..

Belumpun geng-geng team D beredar... datang pulak sahabat dari Yanbu yang sedang bercuti iaitu Saudara Halim Bosek dan family, orang rumah Ahamd Sto dan Mr Sahir. Yang bestnya Halim datang dengan bergaya.... dengan Grandis baru tuuu. Cayalah... Aku baru berangan nak tukar kepada Odessey RB1 Abseloute... tup tup dapat penyakit pulak. So... pakai jerlah apa yang ada...

Halim ni pun datang dengan ole ole dari Yanbu... Terima kasih bebanyak kepada semua kawan-kawan Yansab di LLDPE, HDPE dan geng maintenence (Pok Lah). Sebaik-baik balasan adalah dari Allah jua.


Gambar: Haa nilah dia angpow dari Yansab. Terima kasih bebanyak...

Finally... lagi sekali aku ucap terima kasih kepada semua kawan-kawan di mana pun berada kerana sumbangan dan doa kalian. Aku pun berdoa... mudah-mudahan terus diberi petunjuk dan kekuatan dalam menghadapi ketentuanNya. Amin...

Sekian Wassalam

JMD@tmnscientex.PG

2 comments:

Anonymous said...

Walangkopo,
Alhamdulillah.. syukur..sekurang-kurangnya ringan sedikit beban tu..

Anonymous said...

Semoga cepat sembuh, insyaAllah

Links to My Slide Picture and MOV

Untuk tidak memberatkan blog ini, semua slide boleh di'exses' melalui links di sini. Sila klik tajuk yang berkenaan.

> Kembara Madinah - Main Pasir (MOV)

> Kembara Madinah - Badar Battlefield (MOV 1) (MOV 2)

> Kembara Madinah - Uhud Battlefield (MOV)

> Kembara Madinah - Kebun Kurma

> Kembara Madinah - Mesjid Quba' (MOV)

> Kembara Madinah - Ladang Unta (MOV)

> Mesjid Nabawi As-Sareef (MOV 1) (MOV 2)
Bismillahirrohmaanirrohim

Ya Allah, Tunjukilah Kami jalan Yang lurus.
Iaitu jalan orang-orang Yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang Yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang Yang sesat.

WASIAT IMAM AL-GHAZALI

3 perkara yang dengannya kita mampu untuk berzuhud:
1. Tidak mengejar kesenangan dunia yang tidak dimiliki.

2. Membahagikan kesenangan dunia yang kita miliki.

3. Tidak mengkehendaki dunia dalam hatinya dan tidak pula mengusahakannya.


" Tiada daya untuk meninggalkan maksiat dan tidak ada kekuatan untuk mengerjakan ketaatan kecuali dengan pertolongan Allah yang Maha Luhur dan Maha Agung"