Appointment Dengan Doktor

12 Aug 2009 - FBC @ 10:00 hrs

24 Aug 2009 - 4th Chemoterapy @ 09:00 hrs

Thursday, June 5, 2008

PAPAN UTAMA

>Shift 12 jam untuk Pakatan Technician (post 10 Jun 2008)
Bismillah. Hari ini Isnin Jun 9, 2008 menjadi hari bersejarah kepada Pakatan Technician (PT) apabila pihak HRD Titan telah mengumumkan bahwa tuntutan PT supaya mengembalikan kita kepada shift 12 jam berjaya akhirnya. Terima kasih kepada rakan-rakan yang sama-sama berjuang, juga kepada department head kita yang sebenarnya dipihak kita....(baca selanjutnya)

____________________________________________________________________________
>Ilmu - Amal - Ikhlas. post 9 Jun 08
Segala puji bagi Allah dan selawat keatas jujungan baginda Rasulullah SAW."Semua manusia dalam bahaya kecuali yang berilmu, yang berilmu pula dalam bahaya kecuali yang beramal dengan ilmunya dan yang beramal juga dalam bahaya kecuali mereka yang ikhlas amalannya".. (baca selanjutnya)
__________________________________________________________________________

>Kenaikan harga minyak since 1990 (post 8 Jun 2008)
Harga minyak sepanjang zaman.. (dalam masa 18 tahun - sejak 1990) sedari era Dr M hingga ke era Pak Lah... (baca selanjutnya)

>Perbuatan Yang Dilaknat (post 7 Jun 2008)
Kali ini perbahasan adalah tentang bab yang menerangkan pengharusan untuk kita melaknat pelaku maksiat dan pelaku bid'ah dengan syarat tidak menyebut nama pelakunya. Dibolehkan dengan menyebut perbuatannya saja. Firman Allah: "Laknat Allah sentiasa bersama orang-orang yang zalim". Ini membenarkan kita untuk sama melaknat perbuatan orang zalim. Kita tidak boleh iktiraf, sokong, lindungi sesuatu yang Allah sendiri melaknatnya. (Baca seterusnya)

>Taqarrub: Formula Kebahagiaan Sejati part 1
Terdapat pelbagai-bagai tafsiran dan formula menggapainya tentang kebahagiaan yang selari dengan pegangan masing-masing. Hindu, Buddha, ahli falsafah Yunani, fahaman materialisme dan macam-macam lagi yang seumpamanya menterjemahkan hal kebahagiaan ini. Namum kita sebagai orang islam,. (baca seterusnya)

>Padan Muka Kita.

Kerajaan BN baru saja mengumumkan harga baru petrol dengan peningkatan RM0.78 seliter. SubhanaAllah. Satu kenaikan yang tersangat tinggi bagi aku. Yang pastinya selepas ini harga barang keperluan juga akan melambung. Maka kita punya overhead cost bulanan juga akan menaik, sedangkan gaji kita naik tak seberapa... (baca seterusnya)

>Perbandingan harga minyak.

Kajian terbaru yang dibuat oleh AIRINC, Associates For International Research Inc. yang berpengkalan di Amerika antara Mac 17 hingga April 1, 2008 telah menunjukkan bahawa Malaysia adalah antara negara pengeluar minyak yang mempunyai harga minyak petrol domestik yang amat tinggi. ... (baca seterusnya)

No comments:

Links to My Slide Picture and MOV

Untuk tidak memberatkan blog ini, semua slide boleh di'exses' melalui links di sini. Sila klik tajuk yang berkenaan.

> Kembara Madinah - Main Pasir (MOV)

> Kembara Madinah - Badar Battlefield (MOV 1) (MOV 2)

> Kembara Madinah - Uhud Battlefield (MOV)

> Kembara Madinah - Kebun Kurma

> Kembara Madinah - Mesjid Quba' (MOV)

> Kembara Madinah - Ladang Unta (MOV)

> Mesjid Nabawi As-Sareef (MOV 1) (MOV 2)
Bismillahirrohmaanirrohim

Ya Allah, Tunjukilah Kami jalan Yang lurus.
Iaitu jalan orang-orang Yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang Yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang Yang sesat.

WASIAT IMAM AL-GHAZALI

3 perkara yang dengannya kita mampu untuk berzuhud:
1. Tidak mengejar kesenangan dunia yang tidak dimiliki.

2. Membahagikan kesenangan dunia yang kita miliki.

3. Tidak mengkehendaki dunia dalam hatinya dan tidak pula mengusahakannya.


" Tiada daya untuk meninggalkan maksiat dan tidak ada kekuatan untuk mengerjakan ketaatan kecuali dengan pertolongan Allah yang Maha Luhur dan Maha Agung"