Appointment Dengan Doktor

12 Aug 2009 - FBC @ 10:00 hrs

24 Aug 2009 - 4th Chemoterapy @ 09:00 hrs

Tuesday, August 12, 2008

Farewell Lunch dan Dinner 12 Aug 2008

Bismillah dan Assalamualaikum.
Pertama-tamanya aku ucap ribuan terima kasih buat Muhammad Shah kerana meng'organize'kan majlis makan-makan tengahhari di... apa nama tempat tu haa? Sorrylah lupa nama tempat tu... tapi lokasinya dekat dengan rumah organizernya. Juga kepada rakan-rakan yang sudi meluangkan masa untuk memeriahkannya.

Kepada de facto leader kami, saudara Zulkifli Sarbini 'Makkal Sakhti', tak de bahasa nak di bahasakan... terlalu banyak sumbangannya buat aku sepanjang aku di Titan. Cuma aku minta maaf kalau-kalau ada buatan dan kata-kata yang menyinggung.

Begitu juga kepada rakan-rakan kerja yang lain yang sentiasa beri kerja sama dalam aktiviti seharian kita demi memastikan plant operation dalam keadaan selamat.

Akhirkata kepada semuanya... I MISS YOU SO MUCH. Keep in touch!!!

Wassalam

Pada sebelah malamnya pula, jadual kuliah terakhir aku untuk disini... tak sempat khatam juga kuliah Fekah Imam Syafie Jilid 8 dan Kitah ROH Ibnu Qayyim aku nih.. Anyway aku mintak rakan yang lain dapat menguploadkan rakaman kuliah-kuliah ustaz supaya aku dapat terus mengikutinya. InsyaAllah. Amacam boleh tak Saudara NIZAM Arjuna?

Selepas kuliah sempat juga aku mengajak guru kesayangan kami ini untuk memeriahkan majlis dengan sedikit pesanan dan amanat buat aku dirantauan. InsyaAllah. Terima kasih buat guru kesayangan kami kerana jasanya membimbing, membentuk diri dan curahan ilmunya yang tidak dapat hendak dibalas. Allah jualah yang mampu membalasnya. Doa kesejahteraan untuk beliau sekeluarga.

Terlalu banyak jasanya. Tak mampu nak aku catatkan satu persatu. Anyway insyaAllah segala bimbingannya menjadi panduan kepadaku. I MISS U SO MUCH!!

Wassalam

1 comment:

X-YB Team A said...

SALAM BRO JAIS MD
InsyaAllah amanah tuan akan saya laksanakan semampu yang boleh. Lagipun kita masih ada Roslani selaku peminat hardcore Tuan guru ustaz mat esa kita. InsyaAllah tuan masih dapat mengikuti perkembangan terkini siri2 kuliah kami disini.

Nizam A

Links to My Slide Picture and MOV

Untuk tidak memberatkan blog ini, semua slide boleh di'exses' melalui links di sini. Sila klik tajuk yang berkenaan.

> Kembara Madinah - Main Pasir (MOV)

> Kembara Madinah - Badar Battlefield (MOV 1) (MOV 2)

> Kembara Madinah - Uhud Battlefield (MOV)

> Kembara Madinah - Kebun Kurma

> Kembara Madinah - Mesjid Quba' (MOV)

> Kembara Madinah - Ladang Unta (MOV)

> Mesjid Nabawi As-Sareef (MOV 1) (MOV 2)
Bismillahirrohmaanirrohim

Ya Allah, Tunjukilah Kami jalan Yang lurus.
Iaitu jalan orang-orang Yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang Yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang Yang sesat.

WASIAT IMAM AL-GHAZALI

3 perkara yang dengannya kita mampu untuk berzuhud:
1. Tidak mengejar kesenangan dunia yang tidak dimiliki.

2. Membahagikan kesenangan dunia yang kita miliki.

3. Tidak mengkehendaki dunia dalam hatinya dan tidak pula mengusahakannya.


" Tiada daya untuk meninggalkan maksiat dan tidak ada kekuatan untuk mengerjakan ketaatan kecuali dengan pertolongan Allah yang Maha Luhur dan Maha Agung"